Вже менше аніж за півроку: вчися паркуватися правильно

Давно нагальне питання: як розвантажити вулиці Києва? Приватний транспорт в Україні зростає з кожним роком, наприклад, якщо дивитися на ситуацію в Києві, то в 2015 році на 1 000 тис. населення було 214 машин, в цьому ж році — 257 машин, тобто, кожен 3- ій українець має машину, а зважаючи на величезний дефіцит паркувальних місць в містах України, це є дуже серйозним навантаженням на транспортну інфраструктуру країни. Всім нам відомо, що деякі країни Європи вже давно мають налагоджену та чітку систему, яка регулює дорожнє навантаження та вільний рух будь-якого транспорту.

Тож, долучитися до такої системи спробували і наші «слуги народу».

Підписаний Порошенком Закон №5364 про реформування сфери паркування має на меті законодавче встановлення покарання за несумлінне паркування.  Серед основних змін – фото, та  — відеофіксація правопорушень, евакуація автомобіля за “суттєве перешкоджання дорожньому руху”.

Та чи так справедливий та доцільний Закон як про нього відгукуються автори?                                                                                                       

Відтепер штрафуватимуть водіїв і за неправильне паркування і за несплату стоянки. За новим законом порушенням вважатиметься стоянка без плати понад 10 хв., а також відсутність квитанції під лобовим стеклом автомобіля, принаймні сьогодні кияни вже потроху звикли до них. Після порушення, на лобовому склі автівки  інспектори залишатимуть повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності.                            

             На сплату штрафу відведено десять днів, якщо в цей термін вписатися – отримаємо знижку, покарання зменшиться вдвічі, якщо ж ні – додатково отримаєте іще один протокол і знову десять пільгових днів. Однак якщо не сплатити штраф протягом тридцяти днів нараховуватиметься пеня, розміром у сам штраф. Та якщо ж і це не подіє на порушника, виконавча служба накладе арешт на майно.                                                                            

              До речі, важливий момент полягає в тому, що нових правопорушень, за які штрафуватимуть, в законі не додалося, а самі штрафи не збільшилися. За фактом, просто розширилися повноваження правоохоронних органів і спеціальних інспекторів, які тепер зможуть притягнути до відповідальності за неправильне паркування. Нагадаємо, що згідно із законодавством України, штраф за порушення правил стоянки або зупинки досягає розміру 15 неоподатковуваних мінімумів – 255 грн; якщо ж ви зупинилися на проїжджій частині і т.д., простіше кажучи, в тому місці, де це заборонено законом, штраф становитиме 30 мінімумів – 510 грн.                                                    

              По-європейськи запрацює і новий контроль, тепер, разом з поліцейськими правопорушників виявлятимуть і представники від місцевої влади, які будуть фотографувати “героїв паркування”, для чого їм буде видано сертифіковану техніку, захищену від стороннього втручання. Інформацію про порушення вноситимуть до Реєстру адміністративних порушень в сфері безпеки дорожнього руху. На лобовому склі авто залишатимуть повідомлення, а спеціальну постанову відправлять за адресою власника машини.                                                                                                    

                 У разі якщо припарковане авто суттєво перешкоджатиме руху – його забиратимуть з місця паркування. Рішення про «суттєво» чи «несуттєво» ухвалює поліцейський. Крім поліцейських, право проводити евакуацію отримають інспектори з паркування, а обставини евакуації будуть обов’язково фіксуватися на фото чи відео. Після тимчасового затримання транспортних засобів передбачено невідкладне інформування Нацполіції із зазначенням часу і місця куди евакуйовано авто, розміщення цієї інформації на сайті виконавчого органу відповідної місцевої ради, а також інформування про евакуацію авто на мобільні телефони власників. Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу і вартості послуги з його транспортування та зберігання.                      

Погодьтесь, звучить досить непогано і викликає довіру, але всі ми знаємо що впроваджені зміни часто-густо не співпадають з можливостями, а тому не виключено, що водіям доведеться докласти не мало зусиль та нервів щоб відшукати свій власний автомобіль.                                                                

               Водночас, депутати знову проігнорували презумпцію нивинуватості пересічних українців і знову порушили засади конституційності. Карати будуть власника авто, незалежно від того хто в цей час перебував за кермом. Очевидно, що таке впровадження принесе не мало клопоту так званим вже “не власникам” в розумінні Закону, яким негайно доведеться привести свої документи в норму.                                                                                      

                Лише введення в дію чергового Закону не допоможе повному викоріненню проблеми, оскільки  великі міста країни потребують, нового оснащення паркувальними місцями, де, наприклад, для цього є оптимальне рішення.                                                                                                     

                Звичайно, що великі штрафи та контроль відучать водіїв від хаотичного паркування, а обов’язкова фото-відео-фіксація порушень не лише дисциплінуватиме водіїв, поліцейських та інспекторів з паркування, а й полегшить для автомобілістів оскарження будь-яких спірних і непереконливих матеріалів у судовому порядку, та чи буде діяти новий Закон на їх же авторів? Звісно ж, у нас в країні всі люди рівні, але деякі “більш рівніші”.

Юрист АБ «Арсена Маринушкіна»

Косун Вікторія